Homepage Podskaláčku Emovo herní archív Odkazovník Naše Šifry Program Šifry Tábor Kadov 1998 Tábor Kadov 1997 Etapovka STKZ Dobytí severního pólu Mejl na mě Zpět Domů

Detektivky

Charakteristika:
jedná se o zcela zvláštní druh her, které vyžadují soustředění, kombinační schopnosti a také různé znalosti
Počet hráčů:
nejméně 4, jinak počet není důležitý
Věk:
I.,II.,III.
Počet organizátorů:
1
Čas k přípravě:
žádný
Čas hry:
velice různý, někdy i několik hodin (záleží na tom, jak hráči rychle přijdou na výsledek a kolik "detektivek" budeme hrát
Denní a roční doba:
není důležité, ale nejlépe večer nebo noc, na roční době nezáleží
Fyzické zatížení:
žádné
Prostředí:
tmavá místnost osvícená pouze svíčkou nebo malý táborový oheň
Pomůcky:
žádné (nebo ta svíčka k osvícení místnosti)




Legenda

Každá "detektivka" má svou vlastní legendu, kterou každá z nich začíná. Bez této legendy by nemohla žádná "detektivka" začít.

Pravidla

Pravidla těchto hříček jsou velice jednoduchá. Vedoucí hry vypráví hráčům legendu "detektivky", která ve většině případů říká závěr jakéhosi příběhu, který se mohl stát a má svou vnitřní logiku, a hráči potom musí zjistit, co této legendě, kterou slyšeli, před- cházelo, co se stalo a jak se to stalo.

Hráči pokládají vedoucímu hry nejrůznější, třeba i zdánlivě nebo opravdu nesmyslné, otázky, na které vedoucí hry odpovídá pouze těmito možnými způsoby:

  1. pokud lze na otázku odpovědět kladně, odpoví - ano,
  2. pokud lze na otázku odpovědět záporně, odpoví - ne,
  3. pokud na otázku nelze odpovědět ani jedním z uvedených způsobů, potom na to hráče upozorní (např. byl cestující muž nebo žena? Na tuto otázku nelze odpovědět ani ano, ani ne)
  4. pokud je otázka vedena tak, že nezasahuje přímo do příběhu, je možné odpovědět - není důležité, není nutné vědět.

Jinak vedoucí hry neodpovídá, po odvyprávění příběhu už tedy není možné se ptát jinak než tak, aby bylo možné odpovědět ano, ne nebo není důležité.

"Detektivka" končí samozřejmě ve chvíli, kdy některý z hráčů uhádne, co se stalo a jak se to stalo. Není však pravděpodobné, že by toto vše uhodl jeden hráč a v jednom okamžiku. Otázky totiž kladou pokud možno všichni a k výsledku se dopracovávají postupně, krok za krokem se dozvídají jednotlivé části příběhu a skládají si ho jako mozaiku, až se jim celý vyloupne.

Legendy






On promluvil a ona zemřela!

Příběh

V cirkusové manéži je vystoupení artistů na visuté hrazdě. Artista - muž, drží v zubech držák, kterým je spojen s pod ním se točící artistkou - ženou. Oba jsou vysoko nad zemí, nechráněni sítí. Pojednou se ozve dole hluk, něco se stalo. Artista chce upozornit lidi kolem na situaci, ale neuvědomí si, že drží ženu v zubech. Promluví, držák mu vypadne a žena se zřítí na podlahu šapitó a zabije se.




Ochutnal albatrosa a vyskočil z okna.

Příběh

Manželská dvojice ztroskotala na výletové lodi, manželka se utopila a manžel ji spolu s ostatními zachráněnými pohřbil. Oni šli potom jako na lov a místo toho vykopali manželku a připravili jídlo, jemu řekli, že je to albatros. Po nějaké době. On šel do restaurace a obědnal si albatrosa, nepoznal chuť a uvědomil si, že předtím jedl maželku. Zbláznil se a vyskočil z okna.




Neviděl piliny a proto se zabil.

Příběh

Dva bratři liliputáni vystupovali v cirkusu jako klauni. Cirkus se dostal do krize a oni museli za čas jednoho propustit. Tak bratr vymyslel lest : uřezal všechen nábytek a všechno v maringotce, kde bydleli a uklidil po sobě ( hlavně piliny ). Ten druhý přišel do maringotky, neviděl piliny, myslel si, že vyrostl a zabil se.




Bydlel v desátém patře, ale jezdil jen do sedmého

Příběh

Velice jednoduché řešení, byl to trpaslík a na větší číslo nedosáhl.




Leží mrtvola na poli a má v ruce ohořelou sirku

Příběh

Parta lidí letěla balónem a došla jim zátěž, tak losovali, kdo bude muset vyskočit. Ta mrtvola je ten "dobrovolník".




Nic neviděl a proto se zabil

Příběh

Žena přečte svému slepému manželovi inzerát o zázračném ruském doktorovi, ten se za ním vydá vlakem, on ho vyléčí a při zpáteční cestě usne, probudí se v tunelu a myslí si, že zase oslepl a tak vyskočí z okna vlaku.




A soud ho osvobodil

Příběh

Příběh se odehrává v Rusku. Žena přijde k známému spisovateli a chce mu přečíst svůj román. Je to hrozný brak a on se jí snaží nenápadně vyhodit, ale ona čte dál. V něm to nakonec exploduje a utluče ji kovovým těžítkem. Potom dojde na policii se udat a je souzen. Soud ho vyslechne, dá mu zapravdu a osvobodí ho.




Žena se vrátí domů z lázní a manžel se zblázní

Příběh

Žena odjede do lázní a nechá doma manžela se svojí oblíbenou kočkou ( čtyřnohou ). Ten ji ale nesnáší a rozhodne se, že se jí zbaví. Dá jí příteli, aby jí zabil. Ten ji však dá do útulku. Nakonec se mažel rozhodne, že ji "dostane" jinak, že koupí podobnou kočku a ta nebude ženu poslouchat a to jí zničí. V novinách si přečte inzerát, dojde do útulku a koupí, aniž by to věděl, tu samou kočku. Žena se vrátí a kočka se k ní žene a manžel se z toho zcvokne.




Na zemi leží mrtví Romeo a Julie

Příběh

Pokoj, všude kolem spousta vody, protože se rozbilo akvárium a na zemi leží dvě rybičky, které se jmenují Romeo a Julie.




Telefonní budka a v ní leží mrtvý muž

Příběh

Sluchátko je vyvěšené o budku je opřený rybářský prut. Mrtvý muž byl rybář, ukazoval jak velkou rybu chytil, pořezal se o rozbité sklo a vykrvácel.




Muž v hotelu zvedá sluchátko, telefonuje a pak spokojeně usíná

Příběh

Soused vedle v pokoji strašně chrápal. Zazvonění telefonu jej vzbudilo, takže náš muž může klidně spát.




Na stole leží karty a pistole, pod stolem leží dvě mrtvoly

Příběh

Pokoj je v ponorce, ve které začal docházet vzduch. Posádka hrála karty o to, kdo se zastřelí a kdo se udusí.




Nakonec

Pravidla hry a první příběh jsem prachsprostě zkopíroval ze stránky "Perly z chrámu zkázy" a doufám, že se nebudou zlobit. Ostatní příběhy jsem sepsal já, a pár sem jich vyčetl ze Zajícovo knihy her.



Nahoru Moje logo
Stránky udržuje Vilém Zoubek alias Ema
www.komik.cz - www.romantik.cz
Poslední modifikace: 14.6.1998
URL dokumentu: http://www.zoubek.cz/homepage/.html
Welcome to Praetorian