Homepage Podskaláčku Emovo herní archív Odkazovník Naše Šifry Program Šifry Tábor Kadov 1998 Tábor Kadov 1997 Etapovka STKZ Dobytí severního pólu Mejl na mě Zpět Domů

Klíče od pevnosti Boyard v oddílovém provedení

Určitě znáte tu televizní soutěž, tady je v provedení, které hraje náš oddíl už asi 5 let.

Pravidla

Hraje se po družinách, každá družina má celkem 1 hodinu na to aby získala 7 klíčů a následovně hesla aby uhodli heslo konečné. Jako klíče jsme měli hezky ořezané dřevěné kolíky. S každou družinou běží tři organizátoři, jedna instruktorka představující Sofii a instruktor představující profesora a Paklíč, který jim hlídá klíče. Sofii a Paklíč jim mohou trochu radit a Profesor vždy na začátku soutěže vysvětluje pravidla. Jakmile je vysvětlí jde hned na další místo, aby byl připraven.

Samotná hra trvá hodiny a příprava skoro stejnou dobu. My jsme to hráli tak, že běželi tři družiny najednou ve dvacetiminutových rozestupech. Nakonec až zjistí heslo dojdou na místo s boyardy a mají za úkol jich co nejvíc přenést, ten počet potom rozhoduje o vítězi. My jsme to měli udělaný takto : Když si mysleli, že ví správné heslo, dovedli jsme je k tabulce s písmeny, když spijili první písmeno z hesla s posledním dostali směr kde mají hledat boyardy ( malé špuny ). Ty nosili na lžíci k místu předem určenému.

Na této stránce pokračuje seznam soutěží a možná hesla.

Letos jsme to poprvé vyzkoušeli podle toho jak to dělají v Boyardu teď. Tedy tak, že mezi scháněním klíčů a hledání hesla je navíc fáze tzv. lovení času, každý člen má plnit nějaký úkol proti tzv. mistrům pevnosti a za vítezství získají další čas na nošení boyardů u nás to probíhalo tak, že jsme ve srubu připravili jednotlivé souboje a pak jsme ho zabednili aby v něm byla tma a u každého úkolu svítila svíčka, vypadalo to skvěle, protože jsme neměli dost lidí bojoval proti všem jediný člověk ve všech soutěžích. Soutěže jsou popsané níže mezi klíči a hesly.

Protože na táboře je v neděli návštevní den pro rodiče, uspořádali jsme pro ně taky boyard vymysleli jsme si pro ně takovéhle indície - gynekolog, neštěstí, sněhurka, auto, křižovatka, srnka, hladina, pýcha, obraz, schálně hádejte co to je.

Soutěže - Klíče

  • Otec Furat - 1 hráč dostane hádanku v případě správné odpovědi dostane klíč
  • Mistr postřeh - na stole je kolečko v něm klíč na šňůře, hráč ho má chytit dřív než mu s ním "Mistr postřeh" ucukne. Limit 2 minuty.
  • Bobrování - poleno na koncích přitlučené ke kolíkům v zemi okolo něj přivázaný klíč, hráč má poleno přebobrovat a vzít si klíč. Limit 3 minuty.
  • Vytahování závaží - ve vodě je na velkém kameni přivázaný klíč od kamene vede provaz na břeh, hráč si ho musí přitáhnout a vzít si klíč.
  • Páka - Hráč musí vyhrát v "páce" pak dostane klíč. Limit 1:45 min.
  • Rybolov - na rybníce plave na kousku polistyrénu klíč hráč ho má pomocí prutu s háčkem vylovit. Limit 2:30 min.
  • Lezení na strom - hráč si vyleze na strom pro klíč.
  • Souboj na prkně - hráč bojuje na prkně s holí na obou stranách obalenou, když shodí soupeře může si vzít klíč, který je za ním. Limit 3 minuty.
  • Střelba na pytlíky - Hráč musí prostřelit vzduchvkou dva pytlíky s vodou, když je prostřelí spadne klíč na zem. Limit 3 minuty.
  • Bidlování - Hráč musí jet na kanoi pro klíč jen pomocí bidla. Limit dle vzdálenosti.
  • Lovení klíče - před hráčem hodíme klíč přivázaný k malému kameni do vody a on ho musí vylovit. Limit 2:30 min.
  • Humus - Hráč musí vylovit klíč z kýble se zbytky.
  • Uzle - Hráč musí rozvázat 10 uzlů na velkém laně.
  • Přetahování ve vodě - bez komentáře.

Soutěže - Lovení času

  • Průvodce jim oboum ukáže kombinaci asi 15 kuliček ( 3 různé barvy ) na 10 vteřin. Pak musí u sebe vyskládat stejnou barevnou kombinaci, kdo se dřív splete - prohrál.
  • Oba drží v natažené ruce závaží nad provázkem kdo se dřív dotkne provázku prohrál.
  • Kdo vydrží déle držet hořící list papíru komu zhasne, nebo ho pustí - prohrál.
  • Mají 20 dřívek mohou vzít 1-3 dřívka kdo veme poslední prohrává.
  • Zatloukají hřebík kdo dá poslední ránu vyhrává - hraje se se třemi hřebíky.
  • Skládají postupně na sebe střídavě různě velké kostičky kdo dá poslední než to spadne prohrává.
  • Soutěžící ma ruku v pěst a provlečenou kruhem, mistr mu na ruku tlačí pak najednou pustí a soutěžící se nesmí kruhu dotknout.
  • V bálíčku jsou karty s písmeny slova BOYARD a karta žolík, ten je rozdělen na 4 kopičky, oba si střídavě lízají karty kdo dřív složí slovo boyard vyhrává. Žolíka si může nechat a použít ho místo posledního písmene.
  • Ve sklenici s vodou je malá sklenička a oba střídavě do ní dávají malé želízka ( mi jsme použili kamínky ) kdo dá poslední než se to potopí prohrává.

Soutěže - Hesla

  • Prodavač hesel - Hráč dostane 30 špuntů do ruky a musí proběhnout určitou tratí co postrácí nemůže sebrat. Až proběhne dostane za každé 3 špunty kartičku. K dispozici má deset kartiček, ale jen na jedné je heslo.
  • Ariadnina nit - Hráč musí se zavázanýma očima projít trať vyznačenou provázkem, na konci je kartička s heslem.
  • Plavání - Hráč dostane náskok a musí uplavat určenou trať, na konci je klíč. Po chvilce ho začne honit soupeř, který ho nesmí chytit.
  • Morseovka - Hráč musí chytit morseovkou vysílané heslo, ten co vysílá je daleko, hráč ma k dispozici dalekohled.
  • Loterie - Je 100 kartiček, ale jen na 10 je heslo, hráč má tolik pokusů, kolik hodí 3 šipkama do bejčího oka.
  • Otec furat - Hráč dostane heslo za správnou odpověď.
  • Hangár - V hangáru je skovaná kartička s heslem, hráč má 1:30 min. na nalezení.
  • Řvaní - Hráč musí přeplavat na druhou stranu rybníka tam dostane heslo a musí ho zařvat na zbytek skupiny. Problém je v tom, že pár ostatních dětí jim to kazí řvaním.
  • Čísla - Hráč musí spočítat příklad s 20 čísly mezi nimi operace ( + - * / ). 10 možných odpovědí, jeden pokus.

Možná hesla

  • Pohádka - Erben, mrazík, večerníček, drak, dědeček, popelka, poklad
  • Voda - sůl, led, elektrárna, vír, příkop, ryba, nádrž
  • Koruna - strom, orel, Švédsko, král, pana, Karlštejn
  • Kolo - Okruh, mlýn, vůz, šlapka, jízda, čert
  • Oko - svetr, vůl, omastek, dvě, čočka, kino, brýle, kuře
  • Kůra - strom, odtučňovat, pomeranč, lékařství
  • Písek - město, duna, bouře, kátro, pošť
  • Věž - Praha, Paříž, zvon, šikmý, hlídka, kostel, schody, šachy, hrad
  • Zlato - horečka, řeka, ulička, pyramida, ostrov, žíla, pánev, kočka, alchimie
  • Ježek - vlasy, jablko, klec, podpalovač, Jaroslav
  • Síť - elektrika, houpačka, volejbal, ryba, pavouk
  • Vlna - moře, vlas, svetr, radio
  • Jazyk - bota, čokoláda, řeč, splav
  • Ostré - oči, nůž, zuby, paprika
  • Srdce - láska, krev, pumpa, perník, infarkt, zvon
  • Uzel - ryba, provaz, doprava, liška, vizír
  • Papír - dřevo, záchod, krabice, noviny
  • Oheň - sirka, drak, hranice, krb, hasič, teplo
  • Elektrárna - vítr, atom, voda, slunce, Černobyl
  • Most - řeka, kámen, provaz, město
  • Karta - telefon, eso, bankomat
  • Známka - škola, pošta, pes
  • Díra - ozon, černá, ponožka
  • Noha - houba, sádra, baba Jaga, chůze, minout, koleno, stůl
  • Klíč - noty, šroub, boyard, dveře, šifra



Nahoru Moje logo
Stránky udržuje Vilém Zoubek alias Ema
www.komik.cz - www.romantik.cz
Poslední modifikace: 21.7.1999
URL dokumentu: http://www.zoubek.cz/homepage/hry/boyard.html
Welcome to Praetorian